Η Εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση σε περίοδο κορωνοϊού: μία προσπάθεια ψύχραιμης προσέγγισης σε συνθήκες ανησυχίας και σύγχυσης
Απόστολος Δαρόπουλος
apdaro@uth.gr
Εισαγωγή
Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν τους τελευταίους μήνες σε ολόκληρο τον πλανήτη δεν μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστο και τον χώρο της εκπαίδευσης. Σε όλα τα κράτη παρατηρήθηκαν σημαντικές και βίαιες αλλαγές, όχι μόνο στα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά σε όλους τους κοινωνικούς, οικονομικούς τομείς με δυσβάσταχτες επιπτώσεις. Μετά την πρώτη περίοδο (Άνοιξη 2020) του κλεισίματος των σχολείων, που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως digital shock (ψηφιακή καταπληξία) λόγω της απότομης αλλαγής και την αμεσότητα που έπρεπε να αντιδράσει η εκπαιδευτική κοινότητα σε αυτή τη δεύτερη φάση, που όλοι/ες ελπίζουμε να είναι και η τελευταία, υπάρχει πιο ψύχραιμη αντιμετώπιση και βαδίζουμε με πιο σταθερό βήμα. Παρ’ όλα αυτά δεν παύουν να υπάρχουν πολλά προβλήματα στο πεδίο της εφαρμογής της επιχειρούμενης ιδιαίτερης εκπαιδευτικής πολιτικής σε αυτή τη συγκυρία.
Επίσης, είναι κρίσιμο και σημαντικό ότι από αυτές τις εμπειρίες της απομόνωσης, της εξ αποστάσεως μάθησης, το έλλειμμα των κοινωνικών επαφών θα αποτελέσουν ένα χρήσιμο έναυσμα για μελλοντική ενίσχυση της σπουδαιότητας της ανάγκης για κοινωνική αλληλεπίδραση, συνεργασία και αλληλεγγύη (Papazoglou & Koutouzis, 2020). Περισσότερα ΕΔΩ